Direktlänk till inlägg 16 november 2013

Jag önskar....

Av Elin - 16 november 2013 23:28

Att jag kan se tillbaka på dessa påhitt och fasoner Seven håller på med och veta att allt löste sig. För tänk om jag inte fixar att reda ut detta, att jag blir rädd och att han vinner!

Idag efter jobbet åkte jag hem och hämtade Nova och sedan direkt vidare till stallet. Vi mötte upp Sandra och gjorde iordning Seven. Sedan red vi ner till ridhuset eller Sandra och Nova red, Nova på min rygg.

Vägen ner gick bra tills vi kom till ridskolans hagar (som vanligt) för där börjar Seven backa, resa sig, hoppa runt......ja de vanliga! Gå man i de läget på honom så gör han små rodeo skutt och sparkar gärna.
Väl i ridhuset blev de en linje med tre räcken, 9 m (två galopp språng emellan).
Sevens ländtäcke ramlade av, de åkte kana av honom, och de struntar han totalt i men även i stora ridhuset har han tydligen med bestämt sig för att ett hörn vill han då inte gå nära. Efter en strid och ett - noll till Sandra så gick de riktigt bra. Han hoppade fint och höll ett bra tempo.
Men tråkig som han är så testade han även på hemvägen att skutta omkring men utan framgång för hans del. Känns inte kul att avsluta så när de gick så bra.

Kvällen har bestått av mys med barnen.
Inte nyttig mat eller motion, men i alla fall inga cigaretter.

Värken kom nu under kvällen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 17 december 2013 19:49


Nu var de länge sedan jag skrev nått..... inte bra för de är skit svårt och komma ihåg vad som hänt! Var på återbesök i Malmö förra måndagen och läkaren var inte nöjd med läkningen. Förstod inte varför de inte läker och sa att jag kommer behöva k...

Av Elin - 4 december 2013 22:04


Igår fick jag gå till vc då ett sår vid ärret på magen öppnat sig till ca 3 cm. Fasen :( de som har varit läkt utan en enda skorpa i ett par veckor nu! Så igår togs en sårodling, en omläggning av såret och 10 dagars kur av antibiotika. Tabletterna är...

Av Elin - 2 december 2013 00:20

Efter att jag tagit ofrivillig sovmorgon till kvart över tio blev de snabba ryck till stallet. Hulda borstade och fixade Lizzan när jag mockade och donade. Hon gjorde en indian frisyr på henne idag. Sen ledde jag henne i paddocken och vi tränade ...

Av Elin - 30 november 2013 08:35


Allt rullar på, dagarna känns lite slentriana, längtar efter julmys. I tisdags blev de en sjörunda med Seven med lite galopp på hemvägen. Han var faktiskt snäll (dock pigg) gjorde inget dumt förens en helikopter flög mitt över oss för då hoppade ...

Av Elin - 26 november 2013 12:43


Alltid tycks något stå ivägen för min framgång och lycka......jag själv! Just nu vill jag komma framåt med ridningen, för tillfället råkar jag ha en jädra nackspärr, i vanliga fall är jag bara feg (läs; rädd). De har kommit med barnen och åldern o...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards