Alla inlägg den 4 december 2013

Av Elin - 4 december 2013 22:04

Igår fick jag gå till vc då ett sår vid ärret på magen öppnat sig till ca 3 cm. Fasen :( de som har varit läkt utan en enda skorpa i ett par veckor nu! Så igår togs en sårodling, en omläggning av såret och 10 dagars kur av antibiotika. Tabletterna är ENORMA. Vc idag igen för en omläggning och ska tillbaka på fredag så nu är jag 500:- fattigare.

I måndags hann jag med allt o lite till, på kvällen red Sandra och hoppade lite. Seven skötte sig super, inga dumheter. Den enda olaten han har som jag verkligen intw gilkar och som jag undrar om han kommer sluta med är att när man petar på med spöt så sparkar han. Och då pratar vi inte om att lyfta lite utan han blir förbannad och sparkar högt. Korrigering med spöt sker oftast vid galoppombyten då han byter till korsgalopp och efter spark byter han bak också. Sen vill han alltid bestämma själv när han tycker vi är klara och då dör han totalt de är knappt att han skrittar utan står helst still. Detta beteende tycks han vägra ge upp!

I tisdags hämtade jag Hulda på dagis efter att mitt jobbpass var slut och vi drog till stallet för att ta in hästarna.
Tur jag inte skulle ner till ridhuset för där vid vägrn står älgen med sin kalv. Inne bilen kändes dock tryggt och vi stannade och tittade lite. Tog en bild, syns sådär bra! ;)

Idag blev de fixa och dona med allt från shopping till mockning innan dagis och dygnspass kallade.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards